FlaE92, il 18 luglio 2011 - 23:21 ha detto:
Enib, il 18 luglio 2011 - 21:09 ha detto:
Video dedicato a tutti quelli che pensano che i mezzi a diesel sono dei chiodi allucinanti

(non è mio il video ma ho fatto la stessa cosa con la mia Mercedes C-350 cdi su un rettilineo enorme stamattina, non c'era anima viva)
Ovvio che toccati i 160 ho mollato il gas anche se avevo ancora molto rettilineo, ho paura che sbuchi qualcosa tipo una lepre e la sbraghi (soprattutto si sbraga il paraurti)

visto che è una strada in mezzo ai campi.
Il mio
sogno però resta l'Amg driving accademy, un giorno ci andrò
@rage guys in questa pagina: la smart rulla, l'aveva mia cugina ed era uno spasso da guidare, proprio perchè è minuscola

la parcheggi anche dentro un altra macchina
Più che dei chiodi le auto diesel sono inadatte alla guida sportiva per l'erogazione caratteristica.

Quote
Audi's decision to use a diesel engine emphasizes the commercial success of Turbocharged Direct Injection (TDI) turbodiesel engine (and its competitors) on Europe's roads. Diesels have been successfully used in other forms of racing as well, as their broad power band and fuel economy can prove advantageous, while in turn, the higher weight and lower rotational speed of the engine requiring new power transmissions are the disadvantages. The rules had to accommodate the need for a high capacity engine with a turbocharger and high boost, whereas both possibilities are no longer allowed for gasoline engines, as these had developed over 1,000 hp (746 kW; 1,014 PS) in several race series of the past.
It is not, however, the first diesel to be raced at Le Mans. The first diesel-engined car to qualify and race in the 24-hour event was a French entry in 1949, the first race held after the Second World War. The car was the Delettrez Diesel entered by brothers Jean and Jacques Delettrez, and was a 4395 cc 6-cylinder. It did not finish, running out of fuel about half way into the race.
Delettrez entered again in 1950, as did another diesel car, the MAP. Again, both cars did not finish due to engine problems, a cooling system leak in the case of the MAP. The MAP was interesting in that it was the first mid-engined car to race at Le Mans; the engine was located immediately behind the driver, and was a four-cylinder opposed piston two-stroke with rocking levers connected to a single crank, similar to the later Commer TS3 engine.[11]
In 2004, a Lola equipped with a Caterpillar re-badged V10 TDI ran for a few hours before breaking its clutch. Peugeot competed with its new diesel effort in 2007 in its 908 HDi FAP race car.
Per quanto riguarda le auto "normali" ti do ragione, le top di gamma sportive saranno sempre a benzina.
Il motore a diesel, oltre alla coppia più elevata disponibile ai bassi regimi (molto più utilizzabile nella vita di tutti i giorni) ha altri vantaggi come i consumi e l'affidabilità (in genere fanno molti più km i motori diesel). Poi ovvio che il benzina è mooolto più appagante (e canta molto meglio)

Però attenzione, se avete una macchinetta a benzina che definite sportiva, non provate a infastidire un 335d coupe che in fatto di ripresa da del filo da torcere anche alla sacra M3
Messaggio modificato da Enib il 19 luglio 2011 - 00:46