Messaggio modificato da Velfo il 23 agosto 2011 - 18:42
Minecraft [Pc]
#1627
Inviato il 24 agosto 2011 - 19:59
Tera hai distrutto alcuni blocchi che erano essenziali per il funzionamento del circuito sotto la piazza, facendo questo i pistoni hanno smesso di funzionare correttamente e sono dovuto stare mezz'ora a riparare tutto. Ho chiamato un Admin che ha controllato i logs e ha detto che sei stato tu, dunque kick.
"Audentes Fortuna iuvat"
#1628
Inviato il 24 agosto 2011 - 21:29
Ok capito cos'è successo.
Mio fratello che gioca con me ha laggato ed è rimasto dentro il circuito sotto, per uscire mi aveva detto che ha distrutto in verticale e rimesso tutto a posto. Penso avrà sbagliato.
Poi mi ha detto di una leva che non faceva nulla e c'era scritto di non premerla troppe volte ma ogni 10 secondi bla bla bla, può darsi sia anche quello.
In ogni caso è accaduto un sacco di tempo fa, boh.
Ok accetto il kick, però vorrei indietro la mia roba nelle chest di casa mia.
C'erano chest piene di diamanti e blocchi di diamante. Che fine hanno fatto?
La mia cava che avevo costruito sotto la casa è ancora integra. Chi c'è adesso sta comunque utilizzando la parte sotterranea che avevo scavato.
Mi bastano i diamanti, il resto lo potete anche tenere.
Mio fratello che gioca con me ha laggato ed è rimasto dentro il circuito sotto, per uscire mi aveva detto che ha distrutto in verticale e rimesso tutto a posto. Penso avrà sbagliato.
Poi mi ha detto di una leva che non faceva nulla e c'era scritto di non premerla troppe volte ma ogni 10 secondi bla bla bla, può darsi sia anche quello.
In ogni caso è accaduto un sacco di tempo fa, boh.
Ok accetto il kick, però vorrei indietro la mia roba nelle chest di casa mia.
C'erano chest piene di diamanti e blocchi di diamante. Che fine hanno fatto?
La mia cava che avevo costruito sotto la casa è ancora integra. Chi c'è adesso sta comunque utilizzando la parte sotterranea che avevo scavato.
Mi bastano i diamanti, il resto lo potete anche tenere.
Messaggio modificato da Terabyte il 24 agosto 2011 - 21:32


#1632
Inviato il 27 agosto 2011 - 00:05

Features:
- At least 9 new crafting recipes.
- Different game modes.
- Creative mode (around 3:10 in)
+ Limited flying in Creative mode
+ Able to change time quickly and easily (around 6:00 in)
- "At least one new mob"
- New Enderman mob.
+ They die in water (around 32:10 in)
- New Silverfish (around 13:10 in)
+ Very rare (around 13:10 in)
- Zombies drop a new item instead of feathers, Rotten Flesh.(around 11:40 in)
- New features in the terrain generator; things which will only appear in new worlds/chunks
- Optional NPC Villages with farms and "town borders".
+ Possibility of players to "claim" land in villages.
+ Wells for villages.
+ Made of: Cobblestone, Mossy Cobblestone, Wooden Planks, Wood, Torches, Cobblestone Stairs, Gravel, Fence, Glass and/or Glass Panes, Ladders, Wooden Doors, Crops, Farmland, Water, Furnaces, Iron Bars, and Pressure Plates. (around 3:50 - 4:30; 19:30 - 20:00)
- Underground Ravines including canyons on the surface and ledges to walk on.
- Strongholds, consisting of 4 new blocks: Stone Brick, Mossy Stone Brick, Cracked Stone Brick, and Iron Bars. (names unconfirmed)
- Mine shafts (around 13:55 in)
- Naturally found Cobweb (around 13:55 in)
- Totally new, fractal-based biome code.
- 7 new biomes (around 24:25)
+ New Mushroom biome which will include Huge Mushrooms, both brown and red.
+ Rivers flowing through/inbetween biomes.
+ Deeper Oceans
- Oceans are now a biome
+ Mountain biomes (around 29:15)
- Larger Biomes
- New combat Mechanics
- Critical hits
- Hold-to-charge bows
+ 3 different charged states; takes less than 1 second to fully charge (around 5:05 in)
- Player blocking attack animation and hostile mob attack animations, possibly more player animations
- New farming options, more interesting farming.
- This could be the Cocoa Bean tree Jeb was talking about.
- Plantable pumpkins and melons, each with a central stem that grows to max size and spawns a fruit next to it.
- Animal breeding.
- New Food System:
- Food no longer heals directly but indirectly.
+ If above a certain point, heals Half Heart about every 5 seconds. (around 31:00)
- There is now a food meter.
+ The food meter is possibly optional since Notch has said that it will be possible to play without food.
- Food will be stackable.
- Food takes 1.6 seconds to consume.
- There is now a food eating animation. (around 5:30 in)
- There will most likely be sound effects for consuming food.
- 5 new food items.
+ Cooked Chicken.
+ Raw Chicken.
+ Raw Beef and Steak.
+ New Melon block, but not yet confirmed as food.
+ Cooked Porkchop has a different texture.
- New achievements:
- Kill a skeleton with an arrow at 50 meters.
- Possibly attempting Shoot the Moon with an arrow.
- Sprinting: By double pressing the forward button, the player will move faster.
- Sprinting will have a drawback, such as depleting your food bar.
- Hitting a mob while "rushing" (sprinting?) sends them flying about 8 blocks (around 7:50 in)
- Glass Panes.
- Possibly Spike blocks, Jeb initially considered Spike Pistons, but then pondered making a Spike block that can be pushed by the Sticky Piston.
- Arrows will be stuck on mobs when they hit.
- Fence Gates.
- New types of stairs.
Graphics / UI / Audio:
- New improved lighting — day/night cycles will not require chunk updates. Lighting will be updated via a texture, whose coordinates are the block's sky light and block light levels.
- Warmer light from torches.
- New texture for Moss Stone.
- Sliders for field of view and gamma in video options.
- Redesigned HUD, including two new features, food and experience bars.
- Killing a mob gives you tiny Experience Orbs that flash and add to your experience. (around 19:35)
- New launcher.
- Possibly a web Applet launcher.
- A lot of new sounds and some changes, such as minecart sounds and shear sounds, also a change in the sound of rain.
- New bow sounds (including hits), new door sounds, big slimes sound, and walking skeletons sound more skeletony.
- New particle effects.
- Performing a collateral hit on any mob will cause 'sparks' to fly (around 4:45 in)
- Torches emmitt red particles (around 16:25)
- The ability to see the world seed when pressing F3.
- A new main menu background (around 2:10 minutes in)
- The version in the main menu will be in the lower left, instead of the current upper left (around 2:10 minutes in)
Multiplayer:
- Multiplayer server list
- Improved server join screen: The server join screen will feature a list of servers
- Player List - Press tab in multiplayer and player list comes up.
- The ability to allow moderators to enter creative mode in SMP.
Modding:
- Modding Support.
- Including easier changing of the max level (map) height.
AEFWEFWEFEWFEWF

Messaggio modificato da Davide96 il 27 agosto 2011 - 00:06
Starve The Ego, Feed The Soul.
#1633
Inviato il 27 agosto 2011 - 01:04
Fatemi capire na cosa:
ma praticamente il personaggio è un insieme di scatoloni? non ho ancora capito.
ma praticamente il personaggio è un insieme di scatoloni? non ho ancora capito.
Firma fuori dai limiti del regolamento (massimo 250 pixel). Codice originale:
[center][img]http://i.imgur.com/piyPxKM.jpg[/img][/center] [font="Courier New"][i][center]" Trust yourself,get out and work like hell! "[/center][/i][/font]
#1635
Inviato il 27 agosto 2011 - 01:09
Seriamente. Volevo sapere di più.
Firma fuori dai limiti del regolamento (massimo 250 pixel). Codice originale:
[center][img]http://i.imgur.com/piyPxKM.jpg[/img][/center] [font="Courier New"][i][center]" Trust yourself,get out and work like hell! "[/center][/i][/font]
#1640
Inviato il 27 agosto 2011 - 12:58
Scusate voglio una informazione: Ho costruito una caverna di extra lusso (per uno che è un player avanzato però la considera un campo ROM
) e l'ho riempita di fiaccole ma quando dormo mi ritrovo la casa piena di zombie
come devo fare per rendere la casa "a prova di mob"?


